טיפול בלקויות למידה – תיאור מקרה

  • מ. הגיעה לטיפול כאשר הייתה בת 12. מגיל צעיר סבלה מקשיים בריכוז וקשב, ללא היפראקטיביות, (ADD). במרבית השעורים ישבה מאחור וחלמה. בנוסף היו לה קשיים ניכרים בהבנת הנקרא. מגיל צעיר קיבלה עזרה רבה בלימודים ושיעורי הוראה מתקנת. טיפול אינטנסיבי זה איפשר לה אמנם לעקוב אחר הנעשה בכיתה, אך היא הייתה מתוסכלת מאוד ובמיוחד הרגישה רע כאשר קיבלה ציונים נמוכים בבחינות. ניסיון טיפול בריטלין לא הביא לשיפור משמעותי ביכולת מיקוד הקשב ומובן שלא שיפר את לקות הלמידה.

    מ. עברה איבחון QEEG, שהדגים הן את בעיית הקשב והריכוז והן את לקויות הלמידה. בבדיקה התברר, שניתן לטפל בשתי הבעיות בו זמנית באמצעות הצבת 2 חיישנים על פני הגולגולת במקום אחד. כבר לאחר 3 מפגשים דיווחה מ. שקל לה יותר לקרוא. בפגישה השמינית היא עברה במרפאתנו מבחן: היא קראה פרק בספר ונבחנה עליו לאחר מכן. התברר, שהיא אכן מבינה את מה שהיא קוראת. במקביל השתפרו גם ציוניה בבית הספר. היא דיווחה, שהיא יכולה להקשיב בכיתה ובניגוד לעבר יכלה להמשיך להקשיב גם שהיה רעש מחוץ לכיתה.

    בתום הטיפול דיווחה מ. על שיפור ניכר בלמידה. עדיין היו תחומים שהתקשתה בהם, כמו לשון, אבל ברוב המקצועות היא הרגישה שהיא יכולה להתמודד ללא עזרה.